۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۵۰

مرادپور:

زنان فلسطینی در خط اول مقاومت هستند

زنان فلسطینی در خط اول مقاومت هستند

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه زنان فلسطینی در خط اول مقاومت هستند، گفت: نقش آفرینی زنان در حوزه مقاومت طی ۷ دهه گذشته در فلسطین وصف ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، ژیلا مرادپور، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در همایش مجازی بررسی رسالت و نقش زنان در حمایت از بانوان مظلوم غزه اظهار داشت: زنان فلسطینی در خط اول مقاومت و حامی همسرانشان هستند و در صحنه‌های مقاومت هم نقش آفرینی می‌کنند و حتی کشورهای غربی که حامی دشمنان آنها هستند از این مساله تعجب کرده‌اند.

وی افزود: علیرغم اینکه تاکنون ۱۰ هزار نفر در غزه شهید شده‌اند ولی همچنان زنان فلسطینی در کنار همسرانشان مقاومت کرده‌اند و در دفاع از حقوق خود عزم راسخ دارند.

مرادپور با اشاره به اینکه این زنان ایثارگر فلسطین علیرغم شهادت همسران و فرزندانشان باز هم خدا را شاکر هستند، گفت: صحنه آفرینی زنان در حوزه مقاومت طی ۷ دهه گذشته وصف ناپذیر بوده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: به قول یکی از زنان دلاور و جوان فلسطین، زنان خط اول مقاومت هستند و در سه حوزه تربیت فرزند، حفظ آرمان‌های فلسطین و مشارکت در عملیات‌ها در حفظ وطنشان نقش آفرینی کرده‌اند.

با اشاره به اینکه اکسیر ایمان فرق زن فلسطینی با زن اسرائیلی است، گفت: زنان فلسطینی قابل قیاس با زنان اسرائیلی نیستند و زنان فلسطینی زمانی که با پیکر همسر و فرزند شهید خود مواجه می‌شوند خدا را شکر می‌گویند و دست از آرمان‌های خود نمی‌کشند ما برای این زنان آرزوی موفقیت و پیروزی بر دشمن داریم.

وی در پایان گفت: باید همه در سراسر جهان از مردم مظلوم فلسطین و زنان و کودکان آن دفاع کنند و نباید نسبت به آنها بی تفاوت باشند.

کد خبر 5934782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha